Funderar du på att ta körkort?

Kul att du har hittat till oss!

Vi på Strängnäs Trafikskola erbjuder en kul och pedagogisk körkortsutbildning. Vårt mål är att göra dig till en så säker, medveten och miljövänlig förare som möjligt.

Din utbildning

Som vid all annan inlärning är det ett faktum att alla människor har olika förkunskaper och lär sig på olika sätt. På Strängnäs Trafikskola vill vi se till att din utbildning passar just dina förutsättningar. När du kommer till oss tar vi därför så tidigt som möjligt fram en personlig utbildningsplan tillsammans med dig. Detta för att kunna erbjuda en skräddarsydd körkortsutbildning anpassad efter just dina förkunskaper och din tid.

Som elev hos oss ska du inte känna tveksamhet kring att lyfta dina önskemål! Du kan alltid prata med oss i receptionen eller med din trafiklärare.

Om du redan har erfarenhet av bilkörning kan vi också erbjuda dig vår intensivkurs.

Nära till allt

Skolans läge gör att vi har nära till alla de övningsområden du som självständig förare måste kunna hantera. Allt från stadstrafik till körning på landsväg och motorväg.
Du och din trafiklärare bestämmer tillsammans vad du behöver öva på just den här lektionen – sen åker ni.

Lär med oss, öva hemma

Om du har möjlighet rekommenderar vi att du kombinerar körlektioner på trafikskola med privat övningskörning. Lär dig nya moment med din trafiklärare, och öva sedan med din handledare hemma. På sätt kan du mängdträna och förhoppningsvis komma snabbare framåt i din utbildning.

Vill din handledare sitta med i bilen vid en lektion på trafikskolan går detta också att ordna.
För att få övningsköra privat måste både du och din handledare först gå en handledarkurs.

Innan du kommer till oss

För att få övningsköra med personbil måste du först uppfylla två krav:

Om detta är gjort innan du kontaktar oss kan vi direkt komma igång med din utbildning.

Första gången du kommer till oss tar du med dig körkortstillstånd och giltig legitimation.

Välkommen in!

Är du intresserad av att ta körkort hos oss? Gör en förfrågan via vår kontaktsida. Klicka här eller fyll i formuläret här nedan.

Kontaktformulär